כניעה לאגף הליברלי? הוועדה לבחירת שופטים תבחר 4 שופטי עליון

    ישראל רובין No Comments on כניעה לאגף הליברלי? הוועדה לבחירת שופטים תבחר 4 שופטי עליון

    מי שצפויים להיבחר הם השופטים רות רונן, חאלד כבוב, גילה כנפי שטייניץ ועו"ד יחיאל כשר, הם צפויים לזכות לכל הפחות לרוב של שבעה מחברי הוועדה

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    21:52
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on עיר המקלט של גלנט? הפרשן הפוליטי הוותיק מעריך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לבחירת שופטים תתכנס היום (שני) בצהריים לבחירת ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. על פי הדיל שנסגר בין שבעה מחברי הוועדה, המועמדים שצפויים להיבחר הם השופטת רות רונן מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חאלד כבוב מבית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת גילה כנפי שטייניץ (אשתו של ח"כ יובל שטייניץ) מבית המשפט המחוזי בירושלים ועורך הדין יחיאל כשר ממשרד עורכי הדין תדמור לוי ושות' – אותו משרד ממנו הגיעה היועצת המשפטי לממשלה, גלי בהרבה מיארה.

    אם לחלק את המועמדים, השופטים רונן וכבוב נחשבים כליברלים, השופטת כנפי שטייניץ נחשבת למועמדת עם נטייה שמרנית ואילו עוה"ד כשר לא משויך אבסולוטית לאף אחד מן המחנות. בקרב ציבור הימין הביעו ביקורת על נציגי הימין בוועדה שלא הביאו להישג משמעותי יותר למחנה והתפשרו על שני שופטים ליברלים ושניים שבוודאי אינם שמרנים באופן מובהק. יש לציין כי כבוב יהיה השופט המוסלמי הראשון בעליון ויחליף את השופט קרא במשבצת השופט הערבי.

    הארבעה יבחרו במקומם של השופטים מני מזוז וחנן מלצר שפרשו בחודשים האחרונים, מזוז בפרישה מוקדמת בשל "שחיקה" ומלצר בשל הגיעו לגיל פרישה (70), ובמקומם של המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט ג'ורג' קרא שצפויים לפרוש בקרוב עם הגיעם לגיל פרישה. לאחרונה מונה לתפקיד שופט זמני בעליון השופט שאול שוחט.

    מי שצפויים לתמוך בארבעת המועמדים הם יו"ר הוועדה, שר המשפטים גדעון סער, נציגת הקואליציה ח"כ אפרת רייטן, נציגי בית המשפט העליון – הנשיאה חיות והשופטים פוגלמן ועמית ונציגי לשכת עורכי הדין, עוה"ד אילנה סקר ומוחמד נעאמנה – כך צפויים המועמדים לזכות לרוב הנדרש (לבחירת שופטי עליון) של שבעה מתוך תשעה חברי הוועדה ולהיבחר. נציג האופוזיציה בכנסת, ח"כ שמחה רוטמן צפוי להתנגד והשרה שקד עשויה אף היא להתנגד, או להתנגד לחלק מן המועמדים.

    יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך אמר הבוקר בריאיון ל'גלצ': "ברור שהייתי שמח אם יותר שופטים היו שמרנים – אבל המגמה חיובית. יוצאים מביהמ"ש ארבעה שופטים אקטיביסטים, ויחליפו אותם רק שניים. בנסיבות האלה, זה מה שאפשר".

    ח"כ רוטמן הגיב: "אתה האצבע ה-61. אין לך זכות ליילל על הנסיבות. אתה נותן לנסיבות הללו נשמה. אתה בראת. אתה יצרת. אתה נפחת בקואליציה הזו את חייה, ואתה יכול לשנות את הנסיבות הללו בכל רגע".

    ח"כ איתמר בן גביר התייחס לבחירה המסתמנת: "דיל הכניעה של איילת שקד וגדעון סער מוכיח שהונאת הציבור ממשיכה. גדעון ואיילת אמרו שהם רוצים לשנות את מערכת המשפט. הרכב הנבחרים לעליון לא רק שאינו מאוזן, אלא לוקח אותנו אחורה ומשמר את הרכב השופטים שאינם בעלי אג'נדה יהודית ציונית".



    0 תגובות